Jarmark Bożonarodzeniowy
REGULAMIN
JARMARKU BOŻONARODZENIOWEGO
Radogoszcz, 14 grudnia 2025 r.
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Organizatorem Jarmarku Bożonarodzeniowego jest Gminny Ośrodek, Kultury i Sportu.
2. Jarmark Bożonarodzeniowy, zwany dalej „Jarmarkiem” jest przedsięwzięciem wystawienniczo-handlowym, dla wytwórców wyrobów użytkowych i artystycznych, naturalnych produktów spożywczych, przedmiotów sztuki i innych wyrobów użytkowych o tematyce bożonarodzeniowej, w tym produktów o charakterze regionalnym.
3. Celem Jarmarku jest promocja regionalnych wyrobów, przedmiotów użytkowych oraz artystycznych o charakterze bożonarodzeniowym, prezentacja różnych form aktywności twórczej i społecznej odwołującej się treścią do tematyki Bożego Narodzenia. Dodatkowo wymiana doświadczeń pomiędzy producentami, umożliwienie kontaktu z potencjalnymi klientami i wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych.
4. Jarmark odbędzie się 14 grudnia 2025 roku, w godzinach od 15:00 do 18:00, w świetlicy wiejskiej w Radogoszczy.
5. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o następujących terminach, należy przez nie rozumieć:
a) „Wystawca” – osoba fizyczna, przedsiębiorstwo, stowarzyszenie bądź instytucja publiczna prezentująca swoje wyroby i oferowane usługi
b) „Jarmark” – Jarmark Bożonarodzeniowy w Radogoszczy
c) „Organizator” – Gminny Ośrodek, Kultury i Sportu,
d) „Regulamin” – niniejszy dokument, określający zasady uczestnictwa w ww. wydarzeniu,
e) „Zwiedzający” – grupa docelowa,
f) „Stoisko” – stół o charakterze handlowo-wystawienniczym, w/na którym prowadzona jest sprzedaż podczas jarmarku,
g) „Karta Zgłoszeniowa” – dokument, na podstawie którego wystawca wyraża chęć sprzedaży oferowanych przez siebie produktów na stoiskach handlowo-wystawienniczych podczas jarmarku.
§ 2.
ZASADY UDZIAŁU
· Warunkiem uczestnictwa w Jarmarku w charakterze Wystawcy jest dostarczenie Karty Zgłoszeniowej, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, w sposób czytelny i kompletny, w następujący sposób:
· elektronicznie na adres e-mail: biblioteka_radogoszcz@wp.pl (skan wypełnionego i podpisanego formularza), osobiście w Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu, ul. Dąbrowskiego 18, 59-800 Lubań, pokój 29 na II piętrze lub gminnych bibliotekach w Radogoszczy, Pisarzowicach i Radostowie.
1. Kartę Zgłoszeniową należy dostarczyć w nieprzekraczalnym terminie do 28 listopada 2025 r.
2. Po weryfikacji zgłoszeń do Wystawców zostaje wysłane potwierdzenie udziału w Jarmarku. Wówczas Karta Zgłoszeniowa staje się umową pomiędzy Wystawcą a Organizatorem.
3. Jeśli liczba zgłoszeń jest większa niż liczba miejsc, którymi dysponuje Organizator o udziale w Jarmarku decyduje oryginalność i unikalność oferowanego asortymentu.
4. Wybór lokalizacji stoiska przydzielanego Wystawcy leży po stronie Organizatora.
5. Liczba stoisk jest ograniczona.
6. Stoisko przeznaczone jest wyłącznie dla Wystawcy, który zawarł umowę z Organizatorem Jarmarku.
§ 3.
PRZEKAZANIE I ODBIÓR STOISK
1. Organizator nie pobiera opłat za stoiska.
2. Organizator zapewnia wystawcom miejsce pod stoiska własne (2m x2m) lub stoisko ze stołami organizatora (max 2 stoły o wym. 2m x 0,8m)
3. Organizator dysponuje ograniczoną ilością powierzchni wystawienniczej.
4. Istnieje możliwość dostępu do prądu. Wystawca przedstawia w Karcie Zgłoszenia szczegółowe zapotrzebowanie na energię elektryczną. Wystawca zobowiązany jest do posiadania własnych kabli i przedłużaczy w celu doprowadzenia do swojego stoiska energii elektrycznej.
5. Dodatkowe wyposażenie stoiska Wystawcy zapewniają we własnym zakresie.
6. Przed rozpoczęciem montażu/przygotowania stoiska każdy Wystawca ma obowiązek zgłosić się do Organizatora w celu potwierdzenia jego lokalizacji.
7. Przekazanie stoisk Wystawcom nastąpi w dniu Jarmarku tj. 14 grudnia 2025 roku, w godzinach od 13:30 do 14.30
8. Wystawca nie może zająć innego miejsca, niż wynika to z dokonanego przez Organizatora przydziału miejsca.
9. Rozstawienie i dekoracja stoisk Wystawców musi nastąpić do godz. 15.00, spakowanie produktów po zakończeniu imprezy, po godz.18.00.
10. Wystawca zobowiązuje się, że po zakończeniu użytkowania stoiska, przekaże je Organizatorowi w takim stanie, w jakim je przejął.
11. Stoisko musi być uporządkowane i oczyszczone z dekoracji umieszczonych przez Wystawcę.
§ 4.
OBOWIĄZKI I PRAWA WYSTAWCÓW
1. Wystawca ma obowiązek utrzymania porządku wewnątrz i na zewnątrz stoiska.
2. Wystawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa: administracyjnego, podatkowego, sanitarnego, przestrzegania przepisów przeciwpożarowych i bezpieczeństwa.
3. Odpowiedzialność prawną za eksponowane przedmioty ponosi Wystawca.
4. Wystawcy zobowiązani są do nadzorowania swoich stanowisk.
§ 5.
KWESTIE BEZPIECZEŃSTWA
1. Wystawcy Jarmarku zobowiązani są do urządzenia własnego stanowiska i ekspozycji w taki sposób, by nie stanowiły zagrożenia bezpieczeństwa dla osób przebywających na terenie Jarmarku. Całkowita odpowiedzialność za bezpieczne urządzenie stoiska spoczywa na Wystawcy.
2. W związku z wymogami bezpieczeństwa oraz ograniczoną mocą energii elektrycznej wystawcy z gastronomią "ciężką", typu: piece, frytownice, gofrownice, ekspresy itp. umieszczani będą na zewnątrz budynku. Takiemu wystawcy organizator zapewni plac przy świetlicy. Natomiast namioty, stoły i energię elektryczną wystawiający zobowiązani są zapewnić sobie we własnym zakresie. Ilość miejsca na stoiska na zewnątrz jest ograniczona.
3. Eksponaty nie mogą być umieszczone w przejściach ani w pomieszczeniach do tego nie przeznaczonych i nie mogą stanowić przeszkody dla ruchu zwiedzających. Przejścia muszą pozostać niezablokowane.
4. Osoby obecne na Jarmarku są zobowiązane zachowywać się w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu innych obecnych osób.
5. Obecnym na Jarmarku zabrania się wnoszenia niebezpiecznych przedmiotów oraz materiałów wybuchowych i środków pirotechnicznych, napojów alkoholowych, środków odurzających lub substancji psychotropowych.
6. W wypadku zauważenia pożaru lub innego miejscowego zagrożenia należy postępować zgodnie z „Instrukcją postępowania na wypadek powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia podczas Jarmarku Bożonarodzeniowego”, która stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
7. Za osoby małoletnie odpowiedzialność ponoszą ich pełnoletni opiekunowie.
§ 6.
WYMAGANIA SANITARNE
1. Wszelkie kwestie związane ze sprzedażą produktów, tj. zezwolenia, podatki, koncesje, licencje, ubezpieczenia i inne leżą w gestii Wystawcy.
2. Wystawca zobowiązany jest posiadać wszelkie wymagane dokumenty uprawniające do prowadzenia działalności handlowej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
3. Wystawca sprzedający artykuły wymagające odrębnych pozwoleń lub koncesji winien uzyskać od właściwych organów stosowne pozwolenia bądź koncesje.
4. Wystawca zobowiązany jest do sprzedaży towarów odpowiednio oznakowanych i posługiwania się legalizowanymi narzędziami pomiarowymi, przestrzegania terminów przydatności do spożycia i trwałości towarów spożywczych przeznaczonych do sprzedaży.
5. Niedopuszczalny jest obrót towarami lub usługami, których posiadanie i oferowanie jest zakazane bądź ograniczone z mocy prawa i obowiązujących przepisów oraz sprzedaż towarów lub usług nieposiadających odpowiednich atestów, w tym PZH.
6. Ze względu na wymagania PIH, US, PIP, SANEPIDU, BHP, P.POŻ itp. Instytucji, Wystawcy są zobowiązani do posiadania aktualnych badań, zezwoleń, certyfikatów itp.
§ 7.
UBEZPIECZENIE
1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia towarów przed, po i w trakcie Jarmarku.
2. Organizator nie odpowiada za szkody spowodowane kradzieżą, ogniem, wichurą, uderzeniem pioruna, eksplozją, zalaniem wodą, przerwą w dostawie prądu, wody i innymi zdarzeniami losowymi.
3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za towary i urządzenia stoisk, nie chroni ich przed zniszczeniem i utratą.
4. Organizator nie odpowiada za pojazdy, ani inne ruchomości będące w dyspozycji lub posiadaniu Wystawców.
5. Wystawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody na mieniu i na osobie, wyrządzone z przyczyn leżących po stronie Wystawcy przed, po i w trakcie trwania imprezy, wobec Organizatora, wobec osób trzecich.
6. Organizator nie odpowiada za wprowadzenie przez Wystawców do obrotu żywności w sposób niezgodny z prawem żywnościowym.
7. Wystawcy ubezpieczają się we własnym zakresie i na własny koszt.
§ 8.
PROMOCJA
1. W czasie trwania Jarmarku dozwolone jest robienie zdjęć i filmowanie ekspozycji poszczególnych Wystawców, na co Wystawcy wyrażają zgodę poprzez uczestnictwo w Jarmarku.
2. Wizerunki osób przebywających na terenie imprezy mogą zostać utrwalone przez Organizatora na materiałach fotograficznych i filmowych. Materiały te pozostają do dyspozycji Organizatora. Osoby biorące udział w imprezie wyrażają zgodę na utrwalenie wizerunków i ich wykorzystanie przez Organizatora w celach promocyjnych i relacjach z imprezy.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania zebranego materiału na wielokrotnych polach eksploatacji.
§ 9.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Przyjęcie i bezwarunkowa akceptacja warunków niniejszego Regulaminu następuje z chwilą złożenia przez Wystawcę Karty Zgłoszeniowej.
2. W przypadku niestosowania się do ustaleń Regulaminu Organizator może rozwiązać umowę z Wystawcą.
3. Likwidacja stoisk przed zakończeniem Jarmarku jest zabroniona, chyba że Organizator rozwiązał umowę z Wystawcą.
4. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany w powyższym Regulaminie, informacje o ewentualnych zmianach będą zamieszczane na stronie http://gokisluban.pl/.
5. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu, miejsca lub odwołania Jarmarku bez podania przyczyny.
6. Wszystkie spory mogące wynikać z braku porozumienia rozstrzygać będzie sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
KARTA ZGŁOSZENIA WYSTAWCY
JARMARK BOŻONARODZENIOWY
Termin: 14 grudnia 2025 r. (niedziela), godz. 15.00-18.00
Miejsce: świetlica wiejska w Radogoszczy
DANE WYSTAWCY:
| Imię i nazwisko lub nazwa firmy:
|
|
| Adres:
|
|
| Telefon: |
|
| E-mail: |
|
| Zakres oferowanych towarów (należy dokładnie opisać prezentowany asortyment, ze wskazaniem rodzaju produktów)
|
|
ZAMÓWIENIE POWIERZCHNI WYSTAWIENNICZEJ:
| (proszę zaznaczyć):
| Długość (m): do 2m | Szerokość (m): do 2m | ||
|
|
|
| ||
|
| X | X |
REZERWACJA SPRZĘTU ORGANIZATORA ORAZ ZAPOTRZEBOWANIE NA PRĄD:
| Sprzęt Organizatora (proszę zaznaczyć):
| Proszę wskazać ilość sztuk – od 1 do 2 | ||
|
|
| ||
|
|
| ||
|
(Wystawca zobowiązany jest do wyposażenia stoiska we własne kable i przedłużacze) |
|
* ilość jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń
PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ:
ü Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie Kart Zgłoszeniowych do 28 listopada 2025 r.
ü Kartę należy dostarczyć elektronicznie na adres e-mail: biblioteka_radogoszcz@wp.pl (skan wypełnionego i podpisanego formularza), osobiście w Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu, ul. Dąbrowskiego 18, 59-800 Lubań, pokój 29 na II piętrze lub gminnych bibliotekach w ;Radogoszczy, Pisarzowicach i Radostowie.
ü Przesłanie Karty Zgłoszenia nie jest wiążące z uczestnictwem w Jarmarku Bożonarodzeniowym, a stanowi jedynie o chęci wzięcia udziału.
ü O przyjęciu zgłoszenia decyduje rodzaj asortymentu zgodnego z charakterem i celem Jarmarku.
ü Zakwalifikowani Wystawcy otrzymają potwierdzenie drogą mailową lub telefonicznie.
Oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się oraz akceptuję postanowienia Regulaminu Jarmarku Bożonarodzeniowego - Radogoszcz,14 grudnia 2025 r., spełniam podstawowe wymagania i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r., informuję, iż:
1. Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Lubaniu, ul. Dąbrowskiego 18, 59-800 Lubań. Kontakt z administratorem jest możliwy także za pomocą adresu mailowego: gokis@gokisluban.pl,
2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Aleksandra Cnota-Mikołajec. Kontakt z inspektorem jest możliwy za pomocą adresów mailowych: aleksandra@eduodo.pl lub iod@eduodo.pl,
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wyrażonej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO w celach promocyjnych kulturalnych, sportowych, edukacyjnych i innych i organizowanych przez administratora oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celach związanych z realizacją umowy, tj. złożeniem i rozpatrzeniem karty zgłoszenia.
4. Odbiorcami danych osobowych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, ,
b) podmioty realizujące zadania Administratora Danych Osobowych, takie jak: operator pocztowy, bank, dostawca oprogramowania dziedzinowego, firma obsługująca stroną internetową administratora,
c) prasa, portale społecznościowe i instytucje współpracujące z naszą placówką.
5. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
6. Dane przetwarzane będą na czas trwania realizacji określonego celu lub do czasu wycofania zgody z wniesieniem o usunięcie danych osobowych. W przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach - przez czas określony w tych przepisach.
7. Ma Pani/Pan prawo żądania od Administratora:
a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich pierwszej kopii,
b) do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
c) do usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 17 RODO oraz art. 18 RODO,
d) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych jedynie na zasadach opisanych w art. 21 RODO,
e) do przenoszenia danych zgodnie z art. 20 RODO,
f) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W celu skorzystania oraz uzyskania informacji dotyczących praw określonych powyżej (lit. a-f) należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
9. Zgoda jest dobrowolna i może zostać w każdej chwili wycofana. Podanie pozostałych danych wynikających z karty zgłoszenia jest obligatoryjne, a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia zgłoszenia.
10. Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
|
Miejscowość i data |
Podpis |




